Eğitimde blog kullanımının önemi

1-Kullanıcılarının teknik bilgi gerektirmeden sayfalarını düzenleyebileceği yazı yazabileceği uygun ortamlar olması
2-Okuma alışkanlıklarına uygun olması (Dizin-kategori sistemi)
3- Yapılışına göre genellikle basit, anlaşılır, sistemli olması
4-Aynı blog içinde dikkatin dağılmamasını sağlayacak sayfa yapılarının bulunması (Standart sayfa düzeni)
5-Etiketleme, paylaşım, bağlantı verme vb. araçlar sayesinde karışık bağlantıların daha da kolay takip edilebilir olması(Benzer yazı ve benzer bağlantılarla ilişkilendirme)
6-Uygulama alanlarının genişliği (Eğitim, paylaşım, proje yönetimi, içerik geliştirme, vb. uygulamalar)
7- Okuyucular sayesinde takip edilebilirliğinin üst düzeyde olması(Güncellemelerin sürekliliği)
8-Zararlı yazılımların diğer web teknolojilerine oranla daha da az olması
9-Blog oluşturma servislerinin yaygınlığı ve kullanım kolaylığı
10-Kullanımı daha kolay – kod yazmanıza gerek yoktur, dosyalarınızı doğrudan sunucuya aktarırsınız
11-Düşük maliyet – birçok ücretsiz servis bulunmakta
12-Anında Yayım – güncelleme her an yapılabilir
13-Kitle grubu milyonlar
14-Herhangi bir internet bağlantısı ile erişilebilir ve güncellenebilir.
15-Oldukça geniş işbirliğine olanak sağlayacak özelliktedir.
 

Eğitimde Blog Kullanımının Öğrenme Sürecine Etkisi

  1. Öğrencilerin Aktif Olması:Öğrencilerin, neyi ne kadar öğrenmek istediklerine karar vermeleri, bilgi taraması yapmaları bunları paylaşmaları, dönütler almaları ve başkalarının yaptıklarına yönelik yorumlar yapmaları öğrenme–öğretme sürecinde aktif olmaları gibi özelliklerin oluşturulması ve gelişmesi için etkili olabilecektir. Öğretmen merkezli eğitimin ortadan kalkması sayesinde, yapısalcı, özgür eğitime geçişi sağlar.
  2. Daha fazla öğrenen özelliğine hitap etmesi:Öğrenenler her zaman aynı özeliklere sahip olurlar mı? Hepsi aynı şekilde mi öğrenir? Örneğin bazı öğrenciler her konuda düşüncelerini rahatça paylaşabilirken bazıları konuşmaktan utanırlar. Bu durumda Bloglar öğrenme sürecinin utanma duygusunun gölgesinde kalmasını engeller.
  3. Yeterli zaman:Eğitimciler, öğrencilerin onlara soru sormasını beklerler, fakat dersliklerde gerçekten öğrencilerin soru sorabilmek için gereksinim duyduğu düşünme zamanı var mıdır? Bloglar öğrencileri soru sormak için cesaretlendirerek, yaratıcılıklarına daha fazla katkıda bulunmaz mı?
  4. Tartışma – geribildirim sağlayabilme:Kullanımı ve güncellenmesi kolay olduğu için blog kullanıcıları bir konu hakkında tartışabilir, geribildirim sağlayabilir. Web üzerinden yayımcılık ve özellikle sözel ders grupları için tartışma geri bildirim sağlama aracı olarak faydalanılabilir.
  5. Etkili grup çalışmaları:Eğitimciler, öğrencilerin grup çalışması yeteneklerini geliştirmelerini beklerler. Bloglar, sağladığı topluluk ortamı ve belli konular etrafında doğal olarak oluşan kümelenmeler sayesinde, muhtemelen en başarılı grup çalışmalarını yaratırlar.
  6. Değerlendirme kolaylığı:Eğitimciler, derslerini alan tüm öğrencilerin çıktılarını tek başlarına değerlendirme ve notlandırmanın dayanılmaz ağırlığını taşırlar ve bu sorumluluğu tek başlarına taşımaktan da rahatsız olurlar. Eğitim blogları, öğrencilerin birbirlerini değerlendirmesini de sağlayarak, daha objektif bir değerlendirme süreci gerçekleşmesini olanaklı kılarlar.
  7. Kullanıcı grubunu sınırlandırılabilme:Bir ders bir belli bir grupla işlenmeye çalışılıyorsa internette herkesin bu ortama girmesi şifrelemeyle engellenebilir. Etkileşim için aksi durumlarda söz konusu olabilir: Farklı kişilerin derse katkıda bulunması öğrencilerin bu katkıdan yararlanası da sağlanabilir. Bu durumda ya öğrenciler üye diğerleri ziyaretçi olur, ya da isteyen herkes bloga üye olabilir. Seçim öğretmenindir.
  8. Sınıfı duvarlar arasından çıkarma:Öğretim sürecini zamanın ve mekânın sınırlarından kurtarır. İnternetin olduğu her yerde öğrenme devam eder.
  9. Daha Fazla Katılım: Sınıfortamında çeşitli nedenlerden dolayı derse katılmayan pek aktif olmayan öğrenciler bu gibi ortamlarda daha aktif katılabilir. Örneğin bir konu hakkında açıklama yapılması istenen öğrenci heyecanlandığı için istediklerini tam anlamıyla kelimelere dökemez. Fakat aynı şeyi blog için düşündüğümüz zaman öğrenci bu düşüncelerini daha uygun bir şekilde ve organize olarak aktaracaktır.
  10. Kitlelere Ulaşım:Bir konu hakkında öğrenciler tarafından bir blog oluşturulduğunu ve benzeri okulların benzeri içeriklere sahip blogları olduğunu varsayalım. Böyle bir durumda öğrenci sadece sınıf içi etkileşimle kalmayıp kendi akranları ile bu konu hakkında bloglar aracılığı ile bilgi alışverişi yapabilecektir. Diğer öğrencilerin benzer içerikler hakkında ki öğrenme yaşantılarını bilecektir. Bu ve benzeri durumlar diğer öğrenmeler için de bir yaşantı oluşmasını sağlayacaktır.
  11. Öğrenmeyi Destekleyici Özellikler: Öğrenmeaynı anda ne kadar çok duyuya hitap eder ise o kadar anlamlı ve kalıcı olacaktır. Bloglar öğrenme bakımından grafik ses video vb. boyutlarda desteklenebilir.
  12. Çalışma Kolaylığı: Yapılarıitibari ile çeşitli şekillerde kategorilendirilmiştir.  Aranılan bilgiye ulaşım, blog sitesi içinde daha kolay olacaktır. Ayrıca kullanımı ve üzerinde çalışılması teknik bilgiyi gerektirmeyecek şekildedir. Bu da zaman kaybını önleyecektir.
  13. Öğrenmenin İçselleştirilmesi: Öğrenciya da öğrenciler bir konu hakkında blog oluşturduğu zaman o öğrenmenin sorumluluğunu üzerine alması diğer öğrenme araçlarına göre daha da fazla olacaktır. Sonuçta burada oluşturacakları ürünleri birçok kişiye ulaştıracaktır. Bu durum ürün oluşturmasını daha da çekici hale getirecektir. Dolayısı ile öğrenme sürecini benimseyecektir.

Eğitimde Blog Kullanım Alanları
•Yorum yapma, geribildirimde bulunma, işbirlikçi çalışmalar yapma ve bunlar kolaylıkla saklayabilme
•Bir topluluk oluşturarak bilgi ve birikimleri paylaşma
•Bilgi paylaşımında sınırları dağıtma
•Sınıf içi veya arası işbirlikleri
•Diğer seslere de kulak verme
•Akran değerlendirmesi yapılması
•Bilgi yönetiminin yapılması
•Ders içi ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlama.
•Başka bloglara bilgi gönderilmesi, yorum yazılması

•Tüm uygulamaların paylaşımı
•Çevrimiçi kaynakların sunumu
•Öğrencilerin blog kullanım alanları
•Bilgi kaynağı olarak yararlanılması
•Kendi kişisel blogunu yayınlanması yönetilmesi
•Başka çalışmaları izlenmesi
•Paylaşım yapılması
•İlgi alanlarına giren blogları listeleyip paylaşma, takip etme
•Öğrenci çalışma dosyaları

•Mesleki gelişim
•Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri
•Sınıf yönetimi
•Öğrencilere yol gösterecek ipuçlarını bildirme
•Derslerle ilgili duyuruları postalamak (ödevleri, sınav sonuçlarını, vb)
•Öğrenci çalışma dosyalarının ailelere paylaşılması
•Sınıf içi uygulamaları ve okul ile ilgili etkinliklerden haberdar edilmesi (veli toplantıları, öğrencilerin devam çizelgeleri, sınav sonuçları vb konularda bilgilendirme vs.)
•Öğrencilerin düşünce ve başarılarını paylaşacakları bir okur gurubu oluşturma (mezunlar blogu, öğretmenler blogu, vb )
•Öğrencilere kendi seslerini duyuracakları bir ortam sunma.

•Öğrenci topluluklarının oluşması kültürel faaliyetlerin yürütülmesinin kolaylaşması ya da tamamen öğrencilere bırakılması (öğrenci kulüplerinin blogları vb)
•Okul projelerinin paylaşılması
•Ailelerle iletişim kurulması (bilgilendirme, rehberlik, vb)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: